Wednesday, May 30, 2012

My Painting

tajuk : mari menari
saiz : 4 x 5 kaki
media : oil paint


akhirnya karya aku yang bertajuk mari menari hampir 95% telah siap. tinggal  5 % je lagi. Tema yang digunapakai ialah Hybridity Culture. apa yang boleh dilihat dalam karya ini ialah, aku menggabungkan pakaian tradisional kaum melayu, cina dan india. ia seperti rekaan pakaian yang terbaru yang aku cuba tonjolkan dalam karya ini. Tokoh yang menjadi pilihan aku ialah Yinka Shonibare.  Di Malaysia setakat ini, aku yang pertama membawa idealis ini. tiada pengkarya di Malaysia membuat karya seperti ini. berbalik pada tokoh Yinka ini. beliau merupakan pengkarya kurang upaya. tapi aku tabik dengan beliau kerana mampu menghasilkan arca fabric yang mempunyai mesej-mesej tertentu.  




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...