Monday, June 11, 2012

Musim Buah-Buahan di Tanjong Malim



Awal bulan jun 2012, tanjong malim dihujani buah-buahan tempatan yang berlimpangan di sepanjang jalan. cehh.. sekarang musim buah oiii. meh la datang utara. semua ada, buah durian, buah, manggis. dua jenis yang aku nampak. Musang king pon ada jugak.


 

lihattt...lihattt ke dalam isi buah durian jenis musang king,,nyumm nyumm kat Senggarang pon buah durian kat pokok entah dah gugur ke belum.. aihh. rindunya nak balik kampung. kat sini pun aku belum mampu nak beli durian lagi. dalam poket ada 20 ja. tak cukup. tak apa sabar itu kan separuh daripada iman. orang tua-tua cakap dapat bau pun cukup buat kita kenyang kan. Tak ada ke yang nak belanja seulas durian?? hehe miss kiw1 bergurau je.. ada rezeki ada la.

tak boleh lupa aku teringat cerita upin ipin kawannya badrul nak panjat pokok durian, hahaha sampaikan ditegur orang bandar tak kan lah tak tau kena tunggu buah durian gugur.keh keh keh. ada mesej di situ ya anak-anak sekalian. 

*selamat menjamu durian, miss kiw1 nak nasihatkan jangan makan malam2 kang tak boleh tidur pulak. selamat malam semua.jangan lupa ambil wuduk sebelum tidur.assalamualaikum.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...